Nvidia aduce DLDSR, tehnologie care îmbunătățește calitatea graficii

Browse By

Gamerii care joacă jocuri ce nu taxează placa video prea mult (titluri precum Prey, Starcraft 2, Diablo III, etc.) pot porni DLDSR pentru a folosi ciclurile rămase ale plăcii video pentru a crește fidelitatea.

Ce este DLDSR

DLDSR este benefic în special pentru jucătorii care folosesc monitoare 1080p sau 1440p cu o placă video care nu este folosită integral, astfel crescând calitatea grafică în jocurile lor preferate fără impact asupra performanței.

DLDSR îmbunătățește DSR prin utilizarea unei rețele AI accelerată de nuclee Tensor care a fost antrenată pentru a recunoaște linii și muchii pentru a discrimina între aliasing și detaliile texturilor. Datorită acurateții acestei abordări AI, DLDSR este capabil să îmbunătățească calitatea imaginii în timp ce necesită mai puțini pixeli pentru randare decât super sampling fără DL.

Spre exemplu, DLDSR setat la 2.25x oferă rezultate vizuale similare (claritate îmbunătățită și stabilitate temporală) precum DSR setat pe 4X, dar cu FPS mult mai mare. DLDSR este disponibil din NVIDIA Control Panel și funcționează în majoritatea jocurilor. O să testez funcția în mai multe jocuri și o să scriu cum a fost experiența.

Driver-ul GeForce Game Ready de la NVIDIA include optimizări  pentru God of War, review aici, iar gamerii GeForce RTX beneficiază de suport NVIDIA DLSS și NVIDIA Reflex la lansare.

Driverele NVIDIA Game Ready sunt folosite deseori drept mecanism de livrare pentru a adăuga noi funcții pentru utilizatorii GeForce. Acest game ready driver adaugă suport pentru NVIDIA DLDSR, o îmbunătățire pentru Dynamic Super Resolution (DSR) cu AI, plus căteva noi filtre Freestyle care împreună îmbunătățesc calitatea imaginii în jocuri clasice.

God of War este cel mai recent blockbuster care vine cu tehnologie NVIDIA RTX, iar NVIDIA DLSS și NVIDIA Reflex sunt disponibile la lansare. Cu tehnologie de randare AI la bază și nuclee Tensor dedicate, găsite exclusiv pe plăcile video GeForce RTX, DLSS crește numărul de cadre pe secundă în God of War în timp ce păstrează nivelul grafic înalt al jocului, oferind o calitate a imaginii similar cu rezoluția nativă.Atunci când este pornit, performanța crește cu până la 45% în 4K, oferind gamerilor posibilitatea să joace God of War cu o grafică fenomenală, un număr crescut de cadre pe secundă și o calitate a imaginii fără compromis.

Jocurile care răspund mai bine la comenzi sunt mai imersive, mai puțin frustrante și permit jucătorilor să fie mai preciși cu comenzile. Acțiunea rapidă și combo-urile din God of War sunt cheia celor mai dificile provocări din joc. Dacă latența sistemului este crescută, gameplay-ul se simte greoi, iar controalele sunt încetinite. Combo-urile sunt mai greu de făcut, săriturile importante sunt mai ușor de ratat, iar experiența lasă de dorit.

NVIDIA Reflex poate reduce rapid și cu ușurință latența sistemului cu până la 22% pentru plăcile video din seria GeForce 900 sau mai noi, făcând gameplay-ul mai fluid.

Noi filtre FreeStyle

Cel mai recent Game Ready driver oferă trei noi filtre avansate Freestyle – SSRTGI, SSAO și Dynamic DOF – care sunt accesibile prin apăsarea tastelor Alt+F3 în timpul gameplay-ului, atunci când interfața GeForce Experiențe pentru jocuri este activate din setările aplicației.

  • SSRTGI (Screen Space Ray Traced Global Illumination), cunoscut și drept filtrul „Ray Tracing ReShade” îmbunătățește umbrele și luminile din titlurile tale preferate pentru a crea un sentiment mai mare de profunzime și realism
  • SSAO (Screen Space Ambient Occlusion) scoate în evidență cum arată umbrele în apropierea interecției dintre obiecte 3D, în mod special în medii slab illuminate
  • Dyamic DOF (Depth of Field) aplică un efect de ceață de tip bokeh în proximitatea obiectelor din scenă, oferind jocului un efect mai cinematic.

Compararea tehnologiilor de scalare

Pentru că toate aceste unelte de la producători de plăci video diferiți funcționează prin tehnici diferite pentru a-și atinge scopul, simpla comparare „etichetată” (precum „ultra quality” sau ”quality”) nu va fi tocmai corectă și poate oferi niveluri de calitate a imaginii diferite substanțial. Modul „ultra-quality” al unei tehnici poate livra o calitate a imaginii similară cu modul „quality” al altei tehnici.

Astfel, pentru a compara diferite tehnici de scalare, recomandăm întotdeauna o privire asupra modurilor de calitate a imaginii pentru a găsi termene comparabile, care măsoară performanța. Iar pentru a face mai ușor acest procedeu, am pus la dispoziție tool-ul ICAT.

Pentru referință am inclus recomandări generale mai jos:

  • NVIDIA Image Scaling (NIS) – este un upscaler bazat pe driver, compatibil cu aproape toate jocurile, care crește performanța randând la rezoluție scăzută, iar apoi făcând upscaling la rezoluția monitorului. De asemenea, este disponibil și sub formă de SDK pentru toate plăcile video. Este comparat adesea cu FSR spatial upscaler de la AMD.
  • DLDSR/DSR – este un downscaler compatibil cu aproape toate jocurile, care crește calitatea imaginii prin randarea la rezoluții mai înalte, iar apoi făcând downscaling la rezoluția monitorului. DLDSR/DSR este comparat adesea cu VSR de la AMD
  • DLSS – folosește deep learning, nuclee Tensor și date temporale ale jocului pentru a crește performanța în timp ce păstrează calitatea imaginii comparabilă cu rezoluția nativă. Folosește întotdeauna „iso quality” pentru a determina comparația dintre DLSS și ofertele competitorilor. DLSS este singura tehnologie care folosește AI și temporal feedback pentru a randa obiecte în mișcare în mod precis și pentru a elimina alte artefacte associate cu upscalere. DLSS e într-o clasă proprie.