Star Wars: Squadrons este cel mai nou titlu al EA, însă nu este unul cu Jedi în prim plan, ci cu piloții de ambele părți ale baricadei.
Spuneam într-un articol anterior că „sper că ne oferă personaje complexe și o poveste interesantă, mai ales având în vedere faptul că povestea te pune în rolul unui pilot din Noua Republică, dar și în pielea unui pilot al Imperiului.
Ar trebui să vedem o poveste cu nuanțe, în care fiecare protagonist să aibă un motiv întemeiat pentru care se luptă și să ne facă să-i simpatizăm pe ambii protagoniști”. Din păcate, nu a fost așa și cred că acest joc a fost o șansă ratată pentru a spune o poveste interesantă în acest univers.
Cum spuneam, joci cu un pilot al Noii Republici și cu unul al Imperiului, dar aceștia sunt lipsiți de personalitate. Nici măcar nu au un nume și nici nu vorbesc, iar de-a lungul poveștii îți dai seama că ei sunt doar niște pioni, nu protagoniștii poveștii. Protagoniștii sunt Liden și Teresa și nu sunt foarte interesanți. Apropo de nuanța de care ziceam, nu există aici. Este clar care sunt băieții buni (chiar ți se zice de două ori asta) și cine sunt cei răi.
Dacă tot este un joc, mi-aș fi dorit ca personajul meu să fie protagonistul, nu un simplu aghiotant. Campania singleplayer îmi pare că a fost implementată mai mult ca să servească ca un fel de tutorial pentru multiplayer, nu ca un punct central al jocului.
Cum se joacă Star Wars: Squadrons
Star Wars: Squadrons este un simulator de zbor, un first person space fighter, unde intri în diferitele nave spațiale și zbori prin spațiu, arunci cu bombe și faci manevre riscante.
Nu este genul meu de joc și nici nu mă pricep la așa ceva așa că am jucat campania la modul cel mai ușor pentru a putea experimenta povestea. Dacă la poveste am fost dezamăgit, în ceea ce privește gameplay-ul am fost plăcut surprins.
Mi-au plăcut luptele și felul în care poți să manevrezi nava, chiar dacă mi-a luat destul de mult timp ca să mă prind cum se fac toate acele manevre spectaculoase. Ai diferite nave la dispoziție (pe care le și poți personaliza) și au caracteristicii distincte (însă asta s-ar vedea mai bine în multiplayer decât în campanie).
Pentru un noob ca mine, jocul a fost destul de fun și cred că pe un nivel de dificultate mai ridicat lucrurile devin și mai interesante. Apropo de asta, am rămas dezamăgit de fizica din joc: m-am lovit cu nava de nenumărate ori de alte nave sau de asteroizi, dar nu am pățit nimic (sper că asta e valabil doar pe nivelul cel ai mic de dificultate).
Cum arată
Navele arată bine și locurile pe care le vizitezi sunt spectaculoase, un adevărat spectacol Star Wars, însă nu am fost impresionat de efectele din joc (blasterele și exploziile sunt plictisitoare) și nici nu arată foarte bine. Momentele când nu zbori au o grafică superioară, dar sunt foarte plictisitoare. Personajul tău nu spune nimic și se plimbă dintr-o parte în alta și ascultă monoloagele diferitelor personaje aflate pe acolo.
Pentru cine este Star Wars: Squadrons
Este clar că eu nu sunt în targetul acestui joc, însă cred că EA a pierdut o șansă de a atrage mai mulți fani. Este clar pentru cei care preferă basterele și navele spațiale, nu săbiile lase. Pentru cei care vor să se întreacă pe cerul galaxiei cu alți pasionați de zbor și de astfel de lupte.
Nu este pentru cei care sunt fani Star Wars și ar putea încerca jocul doar de dragul universului. Păcat, Squadrons ar fi putut fi un joc care putea ispiti mai mulți fani Star Wars, în schimb este un titlu pentru pasionații de simulatoare, pentru iubitorii de lupte intergalactice.