Săptămâna aceasta, la Game Developers Conference (GDC), NVIDIA a dezvăluit o serie de noi demouri tehnice în care a combinat tehnologiile GeForce RTX cu un procesor MediaTek bazat pe Arm pentru a arăta cum grafica avansată poate fi extinsă către o gamă mai variată de dispozitive, mai eficiente din punct de vedere al puterii.
Pentru a demonstra asta, au fost realizate două demo-uri ce marchează un moment important într-o călătorie care aduce grafică avansată pe sistemele bazate pe Arm.
Cele două demouri includ Wolfenstein: Youngblood cu reflexii ray traced în timp real și DLSS pe o platformă bazată pe Arm, pentru prima data. De asemenea, NVIDIA a arătat demoul pentru The Bistro, care a rulat cu ray tracing în timp real pe Arm, cu RTX Direct Illumination (RTXDI) și NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD) pornite.
Demourile au rulat pe platforma MediaTek Kompanio 1200, bazată pe Arm cu o placă video GeForce RTX 3060.
Cele două demouri au fost posibile pentru că NVIDIA a portat câteva SDK-uri RTX pentru a funcționa pe dispozitive Arm, iar printre acestea se numără:
- Deep Learning Super Sampling (DLSS), care folosește AI pentru a crește numărul de cadre pe secundă și pentru a genera imagini clare la o calitate cât mai bună
- RTX Direct Illumination (RTXDI), care permite dezvoltatorilor să adauge iluminare dinamică în mediile din jocuri
- NVIDIA Optix AI-Acceleration Denoiser (NRD), care folosește AI pentru a randa imagini de înaltă fidelitate mai rapid
- RTX Memory Utility (RTXMU) care optimizează modul în care aplicațiile folosesc memoria grafică
- RTX Global Illumination (RTXGI) care ajută să recreeze modul în care lumina se reflectă de pe anumite suprafețe în medii din viața reală
SDK-urile RTXDI, NRD și RTXMU pentru Arm cu Linux și Chromium sunt disponibile acum. RTXGI și DLSS vor veni curând.
„Extinderea suportului RTX către Arm și Linux are potențialul să ajute jocuri și industrii precum cea de automobile, unde producători de top folosesc Unreal Engine nu doar pentru vizualizarea design-ului, dar și pentru sistemele digitale și cele de infotainment,” a spus Nick Penwarden, vice president of engineering, Epic Games. „Întotdeauna primim cu brațele deschise funcții puternice sau SDK-uri care pot fi folosite pe mai multe platforme.”
„Suportul RTX pentru Arm și Linux deschide noi oportunități pentru dezvoltatorii de jocuri de a oferi experiențe mai imersive pe o varietate mai mare de platforme,” a spus Mathieu Muller, senior technical product manager of high-end graphics, Unity. „Cu grafica de ultimă generație oferită de GeForce RTX, dezvoltatorii care folosesc Unity care vor să dezvolte pentru platforma Arm vor avea mai multe unelte la dispoziție pe care le pot folosi.”