Jocuri și cifre, ep 1 : Gameloft, reclame în jocuri și best sellers în aprilie

Browse By

Pentru că tot consum zilnic informație despre gaming, jocuri video și studiouri m-am gândit că ar fi util și pentru mine, dar și pentru voi să le procesez și să le aștern pe o hârtie. Îmi plac cifrele și jocurile video, așa că m-am gândit că jocuri și cifre e un titlu potrivit pentru genul de articol săptămânal pe care plănuiesc să-l fac

  • Gameloft, producător şi dezvoltator de jocuri video, a decis să închidă studioul din Cluj-Napoca, deschis în urmă cu 15 ani, și să concedieze toți cei 136 de angajați din acest sediu
  • A doua ediție a Esports Kings, turneul de esports dedicat pasionaților de jocuri
    video, va debuta la Ploiești, pe data de 23 mai la Ploiești Shopping City. Competiția are loc în 7 centre comerciale din portofoliul NEPI Rockcastle, timp de o lună. Sute de echipe și peste 7000 de jucători din toată țara sunt așteptați să participe la turneele de League of Legends și Counter-Strike 2 cu premii totale în valoare de 15.000 de euro. Înscrieri aici.
  • Helldivers II s-a vândut în 12 milioane de exemplare în 12 săptămâni, depășind precedentul deținător al recordului din partea PS pe PC, God of War: Ragnarok (11 milioane de exemplare în 3 luni).
  • Hades II a ocupat primul loc în topul vânzărilor pe Steam în perioada 7-14 mai. Numărul maxim de jucători online a ajuns la 103,5k. Recordul lui Hades a fost de 37,7k, dar trebuie ținut cont că primul joc s-a lansat inițial pe Epic Game. VG Insights estimează că jocul a fost deja cumpărat de 831 de mii de ori.
  • Koei Tecmo a raportat că vânzările lui Rise of the Ronin au depășit fiecare dintre cele două părți Nioh în prima lună (prima parte a vândut doar 3 milioane de copii; Nioh 2 – 2 milioane).
  • Sensor Tower raportează că jocul de mobile Summoner’s War a obținut venituri de peste 3 miliarde de dolari în cei 10 ani de la lansare. 30,4% din această sumă a provenit din SUA, iar 18,1% din Japonia. Jocul se află pe locul 6 în lista RPG-urilor cu cele mai mari încasări din ultimii 2 ani.
  • Shift Up, creatorii lui Goddess of Victory: Nikke, a dezvăluit că proiectul a generat venituri de 750 de milioane de dolari în 1,5 ani. 61% din această sumă a provenit din Japonia, 17% din SUA și 14% din Coreea de Sud. Shift Up a lansat recent Stellar Blade pe PS5.
  • În urma plecării lui Jim Ryan, fostul CEO al Sony Interactive Entertainment, a fost ales un nou conducător. Sau, mai degrabă, doi conducători. Hideaki Nishino, care are studii de inginerie și este un veteran al PlayStation, se va ocupa de Platform Business Group al Sony. Această divizie include toată tehnologia (de exemplu, console, periferice, servicii și experiențe de platformă) și relațiile cu terții. Hermen Hulst, pe de altă parte, va conduce Studio Business Group, adică este responsabil pentru dezvoltarea de conținut pe toate dispozitivele – PC, console. De asemenea, el este responsabil de extinderea catalogului de IP al Sony în domeniul filmului și al televiziunii, în căutarea unor succese similare cu adaptarea filmului The Last of Us.
  • Jocul Aggro Crab’s Treasure dezvoltat și publicat de o echipă relativ compactă de 11 oameni a fost lansat pe 25 aprilie. Are deja aproape 5.000 de recenzii ale utilizatorilor Overwhelmingly Positive pe Steam, cu o pozitivitate de 95%. Și s-a lansat și în Xbox Game Pass și pe PlayStation și Switch simultan. Nick Kaman, co-fondator al studioului, a dezvăluit că 250.000 de exemplare din Another Crab’s Treasure s-au vândut deja – ~60% dintre acestea sunt pe Steam, 20% pe PlayStation 5 și 20% pe Switch.
  • 10,5 milioane de jocuri au fost vândute în Europa în luna aprilie a acestui an, cu 6,2% mai puțin decât în aprilie 2023. Stellar Blade este singurul joc nou intrat în această lună în top 10. Proiectul a debutat pe locul 9. Fallout 4 a devenit cel mai bine vândut joc al lunii aprilie. În top 10 s-au mai aflat Fallout 76 (locul 7) și Fallout: New Vegas (locul 10). Fallout 3 a ocupat locul 14 în clasament.

Screenshot

  • CEO-ul EA, Andrew Wilson, a dezvăluit, în cadrul unei ședințe, că se gândește să bage reclame în jocurile EA, considerându-le un „motor semnificativ de creștere”. No fucking thanks.
  • Warner Bros a pierdut 200 de milioane de dolari din cauza jocului Suicide Squad: Kill the Justice League. Well, așa se întâmplă când lansezi un joc pe care nu-l dorește nimeni.
  • Capcom raportează profituri record pentru al șaptelea an consecutiv. Street Fighter 6 a fost cel mai bine vândut joc al publisherului al anului fiscal, cu 3,3 milioane de unități, în timp ce Dragon’s Dogma 2 a vândut 2,6 milioane de unități.