Pentru anul acesta, EA a adus niște schimbări de gameplay interesante pentru FIFA 23. Citește mai departe să vezi cum se schimbă jocul tău favorit de fotbal.
Am participat la o sesiune de briefing despre noul FIFA 23 și vin la voi cu cele mai importante schimbări la nivel de gameplay despre viitorul joc de fotbal. Mai mult, am avut ocazia să și încerc o versiune beta a lui FIFA 23 pentru a testa pe propria piele aceste schimbări.
În primul rând, trebuie să menționez că versiunea PC și Stadia a FIFA 23 va fi același cu cea de PlayStation 5, Xbox Series X|S. Deci anul acesta nu vor mai exista discrepanțe la nivel vizual între versiunea de console și cea de PC.
FIFA 23 – HyperMotion 2
Pentru anul acesta EA Sports aduce îmbunătățiri tehnologiei HyperMotion. Această tehnologie este compusă din două puncte majore: captura avansată a meciurilor 11v11 și Machine Learning.
Alimentat de aceste două sisteme actualizate, HyperMotion2 aduce în FIFA 23 peste 6.000 de animații autentice, transferate direct de pe terenul din lumea reală în joc. Asta înseamnă mișcări mai naturale pentru toți jucătorii.
Pentru FIFA 23, EA a realizat de două ori mai multe capturi de mișcare în lumea reală, comparativ cu prima iterație a HyperMotion. Cu ajutorul costumelor Xsens, EA Sports a surprins milioane de cadre de animație din două meciuri complete de fotbal de mare intensitate cu echipe profesioniste, inclusiv capturarea completă a mișcărilor dintr-un meci feminin.
Astfel, noi animații au fost introduse în FIFA 23 pentru a îmbunătăți varietatea și imersiunea jocului, de la noi lovituri la pase și până la salvări ale portarilor. Această autenticitate nu rămâne doar pentru echipele de fotbal masculin, ci pentru fotbalul feminin, iar EA a folosit aceeași tehnologie în timpul unui meci a două echipe de fotbal profesioniste feminine.
Iată care sunt elementele de gameplay pe care le adăugă fotbalului feminin în FIFA 23:
- Mișcări noi – Am creat trei seturi unice de arhetipuri de mișcare bazate pe variația de înălțime, totalizând sute de animații distincte.
- Noi stiluri de alergat bazate pe jucătoare reale, inclusiv Sam Kerr și altele.
- Animații exclusiv pentru femei – Au fost adăugate sute de animații noi, exclusiv pentru femei, inclusiv aruncări, lovituri, lovituri de departajare, sărbătoriri, jockey, pase, control al mingii, driblinguri și multe altele.
Schimbări Gameplay FIFA 23
În FIFA 23, EA introduce driblingul tehnic, un nou sistem de dribling care încorporează sistemul Active Touch pentru a calcula mai inteligent traseul jucătorului către minge.
Scopul Technical Dribbling este de a îmbunătăți senzația de mișcare în timp ce controlăm mingea, făcând ca întoarcerea și driblingul să fie mai fluid și natural. Driblingul tehnic se face ajutorul stick-ului stâng și orice jucător îl poate efectua, deși calitatea driblingului depinde în continuare foarte mult de atributele de dribling ale jucătorului.
Este important de reținut că driblingul tehnic funcționează doar atunci când se folosește doar stick-ul stâng. Modificatorii de dribling sau alte sisteme de dribling (cum ar fi Agile Dribbling, Strafe Dribbling, Shield Dribbling, Slow Dribbling), sunt sisteme separate care nu folosesc Technical Dribbling.
ML-Jockey este nou în FIFA 23 și are ca scop să ofere un control mai bun și o capacitate de reacție sporită atunci când apărătorul ține pasul cu atacatorii în timp ce se folosește Jockey (L2 pe controllerele PlayStation || LT pe controllerele Xbox) sau Sprint Jockey (L2+R2 || LT+RT).
Învățând din situațiile din lumea reală, tehnologia de machine learning actualizează sistemul Jockey și scrie animații în timp real, sporind fluiditatea și consistența Jockeying-ului, îmbunătățind în același timp comportamentul și capacitatea jucătorului de a se poziționa. Atât Jockey, cât și Sprint Jockey au rețelele lor neuronale respective cu scopul de a crea și de a prezenta animații mai diverse și mai naturale.
Jucătorul care face Jockey are posibilitatea de a se întoarce într-o varietate de unghiuri pentru a-și îmbunătăți acoperirea defensivă și acum este mai lentă trecerea de la viteze mari de sprint în Jockey, ceea ce face mai greu pentru jucători să se bazeze prea mult pe opriri rapide neautentice și viraje rapide.
Alt sistem nou introdus în FIFA 23 este AcceleRATE și vine ca o extindere a sistemului actual de mișcare a jucătorilor, împărțind jucătorii în arhetipuri unice.
Această caracteristică este inspirată de diferențele din viața reală dintre fotbaliști, unde chiar și jucătorii cu viteze similare se pot mișca foarte diferit pe teren. Cei mai mulți jucători se vor încadra în tipul de accelerație implicit pe care îl numim Controlat, însă există și alte două tipuri de sprinturi exploziv și lenghty (de durată).
Tipuri de accelerație:
- Controlat – majoritatea jucătorilor din FIFA 23 se vor încadra în tipul acesta, deoarece accelerează uniform și controlat.
- Exploziv – aceștia sunt jucători mai scunzi și mai agili, care sunt capabili să parcurgă rapid distanțe scurte și să își devanseze adversarii, însă apoi încetineasc după explozia inițială de accelerare.
- Lenghty- jucătorii mai înalți și mai puternici se încadrează aici. Acești jucători au nevoie de ceva mai mult timp pentru a porni, dar sunt capabili să ajungă din urmă pe oricine și chiar să îi depășească pe o distanță suficient de mare
AcceleRATE este atribuit creat pe baza unei combinații de atributele lor de înălțime, agilitate și forță. Acestea fiind spuse, accelerația și viteza de sprint sunt în continuare principalii factori care determină cât de rapid este un jucător în general.
Power Shots sunt un nou tip de lovitură bazat pe abilități care adaugă un plus de putere și precizie la o lovitură, cu prețul timpului și al unui grad mai mare de precizie necesar din partea jucătorului din spatele controllerului
Pentru a efectua un șut puternic trebuie să apeși pe L1+R1+O și imediat vei vedea că este necesar mai mult timp pentru ca jucătorul de pe teren să șuteze.
Țintirea trebuie să fie mai precisă, deoarece Power Shots nu se comportă ca și Assisted Shots și se bazează foarte mult pe ținta jucătorului pentru a avea succes. Eu am jucat mai multe meciuri într-o versiune beta FIFA 23 și nu am reușit să marchez niciun gol astfel.
Fazele fixe au fost modificate și ele. Pentru loviturile libere și loviturile de colț poți alege unde lovește jucătorul mingea. Cu Stickul stâng, puteți face o mișcare panoramică a camerei, schimbând direcția șutului. Cu Stick-ul din dreapta determini curbura, elevația și stilul de lovitură pe care îl doriți. Există o mică linie de traiectorie care afișează o previzualizare a modului în care se va deplasa mingea pe primii câțiva metri.
Deoarece încercarea de a trage pe sub zid este o opțiune mai viabilă în FIFA 23, jucătorii au un nou instrument pentru a se apăra împotriva acestor tipuri de lovituri libere. Atunci când se apără, jucătorii au acum posibilitatea de a se culca în spatele zidului.
Pe lângă loviturile libere și cornere, și loviturile de pedeapsă au suferit modificări în FIFA 23.
Acum, când te apropii de punctul de penalty, vei vedea un inel de Composure care se micșorează și se mărește în funcție de atributul composure al jucătorului tău. În mod ideal, e bine să tragi atunci când inelul este la cea mai mică dimensiune, exact când atinge perimetrul mingii, pentru a executa o lovitură de pedeapsă cu mare precizie și putere.
Mai multe despre FIFA 23 veți afla în curând, inclusiv despre schimbările modului carieră.