Cum Nvidia Reflex te poate ajuta să fii mai bun la Fortnite sau la Call of Duty

Browse By

Dacă-ți plac jocurile competitive precum Fortnite, Apex Legends sau Call of Duty Warzone și vrei să devii mai bun atunci ar trebui să te intereseze Nvidia Reflex.

Shooterele competitive sunt distractive, dar sunt și mai fun atunci când câștigi, iar pentru aceste lupte virtuale ai nevoie de orice avantaj competitiv pe care-l poți obține: periferice de calitate, un display rapid și o latență scăzută.

Nvidia Reflex este o tehnologie software care măsoară și reduce lanteța de la click la acțiune în jocurile competitive. Asta este crucial pentru esports deorece îi permite PC-ului și monitorului să răspundă mai repede la acțiunile luate de jucători cu mouse-ul sau cu tastatura. Dacă ești mai rapid obții un kill în plus, un kill în plus înseamnă un pas mai aproape de victorie. Iar o victorie în meciurile esports poate însemna o sumă de zeci sau sute de mii de euro, chiar milioane dacă ar fi să ne referim la competiția Dota 2 The International a Valve.

Ce este lantența în jocuri și de ce este importantă

Latența este o măsură de timp care descrie întârzierea dintre o acțiune dorită și rezultatul așteptat. De exemplu, atunci când plătești cu cardul la magazin, întârzierea de la apropierea cardului de POS și efectuarea tranzacției este latență. 

În jocuri video este vorba, în general, despre două tipuri de latență: latența sistemului și latența rețelei. Latența rețelei o știm cu toții: „Am lag mare și de asta joc prost”, „Ping-ul e prea mare și nu pot să joc bine”. Aceste latențe au loc la nivelul serverului. 

Latența sistemului este întârzierea dintre acțiunile pe care le efectuați cu mouse-ul sau cu tastatura și modificările de pixeli care rezultă pe ecran, de exemplu, de la un foc de armă sau de la mișcarea personajului. Această latență nu implică serverul de joc, ci doar perifericele, PC-ul și ecranul.

Cum se manifestă latența în joc

Probabil cel mai important efect negativ pe care latența îl are asupra performanței tale în joc apare sub forma împușcăturilor întârziate. Ai inamicul în țintă, apeși pe butonul mouse-ului, tragi, însă acesta, printr-un miracol este în viața. Tu poate că ai tras la timp, însă PC-ul tău a fost prea lent și nu a înregistrat acțiunea la timp. 

PC-ului îi ia ceva timp pentru a procesa informația. Deși poate părea instant, această acțiune durează câteva milisecunde până când este executată. Iar adevărul este că în jocurile în care milisecundele contează, o întârziere de 30-40 ms poate însemna ratarea victoriei.

Similar explicației privind înregistrarea loviturilor, la o latență mai mare a sistemului, afișarea lumii este întârziată, iar astfel ținta ta s-ar putea să te vadă înainte ca tu să-l vezi și astfel să mori și apoi să spui că trișează.

Cum te ajută Nvidia Reflex

NVIDIA Reflex va oferi îmbunătățiri ale latenței în scenariile de joc cu utilizare intensivă a GPU-ului pe plăcile grafice NVIDIA GeForce GTX 900 și mai noi, în jocurile competitive precum Fortnite, Valorant, Apex Legends, Destiny 2 sau Call of Duty, însă și în alte jocuri non-competitive precum God of War.

Modul Reflex Low Latency aliniază activitatea engine-ului de joc pentru a finaliza exact la timp pentru randare, eliminând coada de randare a GPU-ului și reducând presiunea din spate a CPU-ului în scenele cu utilizare intensivă a GPU-ului. Acest lucru oferă reduceri de latență peste ceea ce era până acum.

Nu știu despre voi, dar eu în toate jocurile pe care le-am jucat pe PC și unde exista această opțiune am activat Nvidia Reflex, însă niciodată nu știam exact ce îmbunătățire aduce. Știam ce zic cei de la Nvidia, însă am fost curios să aflu chiar eu ce îmbunătățiri aduce această tehnologie și am testat Nvidia Reflex cu ajutorul unui monitor Dell Alienware AW2521H și cu o rată de refresh de 360 Hz și cu ajutorul unui mouse Logitech Pro Wireless. De ce pe acest monitor? Pentru că este unul dintre cele care vin cu Nvidia Reflex Latency Analyzer, un instrument de măsurare a latenței sistemului integrat în monitor. Și alte modele G-SYNC Esports de 360 Hz de la ACER, Alienware, ASUS și MSI au acest instrumet, iar monitoarele trebuie folosite cu periferice compatibile de la ASUS, Logitech, Razer și SteelSeries.

Reflex Latency Analyzer detectează click-urile venite de la mouse și apoi măsoară timpul necesar pentru ca pixelii rezultați (de exemplu, un foc de armă) să se modifice pe ecran. Acest tip de măsurare era foarte greu de realizat de către gameri deoarece este nevoie de o cameră foarte rapidă și echipament specializat. Oricum, ceva pe care gamerul obișnuit nu l-ar face, însă cu aceste monitoare și cu acest instrument, măsurarea devine foarte simplă. Trebuie să activezi Reflex Latency Analyzer pe monitor, apoi un dreptunghi gri îți va apărea pe ecran, iar pe acesta trebuie să-l amplasezi în zona țevii puștii pe care o vei folosi să tragi. Mai departe, trebuie să pornești Nvidia Geforce Experience și să HUD Layout-ul pentru Reflex Analyzer și vei vedea pe ecran lucruri precum mouse latency, PC+Display Latency sau Average System Latency. 

Mai departe am intrat în jocuri precum Apex Legends, Call of Duty Vanguard, Fortnite și Destiny 2 și am tras ca nebunul la un zid urmărind pixelii dintr-un dreptunghi gri și notând rezultatele. Am testat latența la o rată de refresh de 60 Hz și 360 Hz, iar în unele cazuri și la 144 Hz sau 240 Hz. Pe scurt, Nvidia are dreptate când spune că această tehnologie reduce latența sistemului. Datele confirmă asta, însă și experiența de joc. La 360 Hz și cu reflex ON totul e smooth și simți că arma trage exact când vrei tu. Iar atunci când am trecut la 60 Hz și reflex off aveam impresia că joc în reluare. Sigur, rata de refresh contribuie mult, însă și reflex reduce latența cu 5-30 milisecunde în testele mele, în funcție de joc și rata de refresh. 

Apex Legends

15 Ms – 360 Hz Reflex ON

19 Ms – 360 Hz Reflex OFF

40 Ms – 60 Hz Reflex ON

46 Ms – 60 Hz Reflex OFF

Fortnite

20 Ms – 360 Hz Reflex ON

28 Ms – 360 Hz Reflex OFF

22,5 Ms – 240 Hz Reflex ON

27,7 Ms – 240 Hz Reflex OFF

23 Ms – 144 Hz Reflex ON

29 Ms – 144 Hz Reflex OFF

26 Ms – 60 Hz Reflex ON

36 Ms – 60 Hz Reflex OFF

Destiny 2 

20 Ms – 360 Hz Reflex ON

25 Ms – 360 Hz Reflex OFF

Call of Duty Vanguard

24 Ms – 360 Hz Reflex ON

28 Ms – 360 Hz Reflex OFF

30 Ms – 60 Hz Reflex ON

34 Ms – 60 Hz Reflex OFF

Aceste rezultate sunt o medie a câteva zeci de teste în fiecare joc și unde a fost cazul și în mai multe locații și cu alte arme. În Apex Legends am văzut cea mai mare diferență dintre 360 Hz cu Reflex și 60 Hz fără Reflex – adică best situation vs worst situation în jocurile competitive. Acestea sunt datele. Experiența de gameplay a fost mult mai bună cu o rată de refresh ridicată, însă dacă aș intra în meciuri fără să știu dacă reflex este sau nu activat probabil nu aș știi să-ți zic. E greu de văzut îmbunătățirea cu ochiul liber, însă datele ne confirmă o scădere a latenței. 

Concluzie

A fi bun la shooterele competitive înseamnă mai mult decât îndemânarea mecanică și reflexe de invidiat, contează strategia, cât de bine cunoști hărțile, experiența și jocul în echipă. Însă orice avantaj pe care hardware-ul ți-l poate aduce este binevenit.

Mie îmi este clar că numărul mare de cadre pe secundă, ratele de refresh mari și Nvidia Reflex reduc latența și dacă beneficiezi de ele îți cresc șansele de reușită. Cât despre monitorul Alienware: este absolut excelent pentru FPS-uri competitive și chiar am simțit că-mi aduce un avantaj competitiv faptul că joc la o rată de refresh de 360 de Hz și cu un timp extrem de rapid. M-am mișcat mai bine, am țintit mai precis și am câștigat mai multe meciuri decât înainte. Recomand monitorul pentru fanii împătimiți ai shooterelor.

 

Platformă de test:

  • Procesor Ryzen 5 5600x
  • Placă video Nvidia RTX 2080 Ti
  • 32 GB RAM DDR4
  • Monitor Alienware
  • Mouse Logitech Pro Wireless