Acestea sunt impresiile mele despre multiplayer-ul din viitorul joc din seria Call of Duty, adică Vanguard.
În weekendul care a trecut am avut ocazia să încerc modul multiplayer al viitorului joc Call of Duty: Vanguard. Jocul a fost testat pe PS5 și în imaginile din clip o să vedeți priceperea mea mediocră spre slabă. Cu mouse-ul și tastatura sunt decent, zic eu, dar cu controllerul încă nu țintesc bine.
Fără să prelungim acest intro, ce pot să vă spun imediat este faptul că Vanguard nu este foarte diferit de Modern Warfare și Warzone, iar multiplayerul se simte ca un Modern Warfare cu un skin de War World 2 peste. Ceea ce poate fi bine și rău. Pe de o parte, Modern Warfare este un joc foarte popular pentru care și eu am dezvoltat o mică obsesie la vremea respectivă și cei care vor ca Vanguard să fie la fel atunci o să se bucure. Cei care caută un multiplayer total diferit vor fi dezamăgiți.
Call of Duty: Vanguard – Multiplayer Beta Hărți
În acest beta am putut juca mai multe moduri de joc precum Team Deathmatch, Domination, Kill Confirmed și un mod nou numit Patrol. Dar și moduri Champion Hill. Hărțile disponibile au fost Hotel Royal ce pare un hotel desprins din Paris, Red Star, o bucată de Moscova înzăpezită și Gavutu, o locație exotică din Pacific.
Înainte de fiecare meci poți să-ți alegi un loadout sau un arhetip de jucător și avem Commando, Rebel, Overwatch și așa mai departe. Fiecare poate mănui un anumit set de arme pe care le deblochezi avansând în nivel, iar fiecare joc jucat te crește în nivel. Există același sistem de gunsmith din Modern Warfare, avem trei perks pe care le poți echipa și trei moduri prin care poți activa kill streakurile.
Dacă vei venii direct din Modern Warfare te vei simți ca acasă. Acestea fiind zise ai parte de un gameplay în viteză, dinamic, haotic pe alocuri și distractiv. Și aici ai tactical sprint, posibilitatea de a sprijini armele de obstacole, chiar și unele arme se simt similar cu cele din Modern Warfare.
Call of Duty: Vanguard – tactical, assault, blitz
Diferența, binevenită din punctul meu de vedere, este faptul că acum există diferite timpuri de tempo pentru multiplayer poți alege tactical (6vs6), assault (10vs10 +) sau blitz (care poate ajunge chiar până la 24vs24 – cel puțin atât am văzut în acest beta). În primul mod de joc vei experimenta un multiplayer mai tactic, mai așezat, unde nu gonești ca nebunu pe hartă lăsând în urma ta o urmă de sânge și vei putea profita mai bine de noua funcționalitate: acea de a distruge anumite părți din obstacole. De exemplu, poți distruge o porțiune dintr-un gard pentru ca apoi să pândești adversarii prin acea mică deschizătură.
Modurile Assault sau Blitz semănă mai mult cu clasicul CoD unde ucizi repede și ești ucis repede. Pe unele hărți precum Hotel Royal situația poate fi chiar ridicolă deoarece inamicii se pot spawna fix lângă tine în mai puțin de câteva secunde de la apariția ta. E bine că poți selecta tempoul meciului și te bucuri de ce fel de PvP dorești.
Modurile de joc sunt clasice și nu m-a surprins niciunul. Mi-a plăcut Patrol și trebuie să stai într-un cerc ce se mișcă de-a lungul hărții și deschide oportunități interesante de tactică. Poți să aperi cercul sau poți să o iei invers și să-ți ucizi adversarii de la spate și așa mai departe.
Cele trei hărți pe care le-am încercat sunt destul de reușite și niciuna nu mi-a displăcut. Sunt curios să văd care este toată oferta la lansare.
Acestea fiind zise, multiplayerul Call of Duty: Vanguard e bun, e ceea ce te așteptai să fie și seamănă cu Modern Warfare, însă parcă mi-aș fi dorit să văd ceva în plus, iar anul acesta gamerii chiar vor avea din ce alege cu Battlefield 2042 și Halo Infinite la orizont. Să vedem.